Acum ai haine copii pipioz

in cosul
tau

Gimnastica in timpul sarcinii

12.06.2013 . 0 Comentarii.

Unul dintre cele mai benefice lucruri  pe care le puteti face in sarcina, atat pentru dumneavoastra cat si pentru copilasul nenascut, este miscarea fizica. Exista multe studii care atesta faptul ca antrenamentul fizic de calitate al gravidei se coreleaza cu o nastere mai usoara si un travaliu mai rapid.

Inainte de a incepe orice fel de exercitiu fizic in acest sens este bine sa va consultati cu medicul obstetrician. In unele cazuri, efortul fizic nu aduce beneficii si este chiar periculos.

Iata pe scurt beneficiile exercitiului fizic in sarcina:

  • Combate oboseala
  • Reduce durerea de spate
  • Previne excesul ponderal
  • Actioneaza eficient impotriva anxietatii si stresului
  • Pregatesc organismul pentru o nastere mai usoara
  • Reprezinta un aliat in lupta contra constipatiei
  • Imbunatateste calitatea somnului
  • Scurteaza perioada de recuperare dupa nastere

Trebuie stiut ca nu orice fel de exercitiu fizic va ajuta pe perioada sarcinii. Cu siguranta insa veti obtine beneficii notabile in urma  plimbatului, inotului, dansului, aerobicului prenatal si practicilor Pilates.

Nu epuizati organismul in timpul efortului si consumati cantitati sporite de lichide pentru a preveni deshidratarea.

Pe parcursul sarcinii urmariti raspunsul organismului la activitatea fizica. Daca resimtiti orice discomfort reduceti intensitatea si durata acestuia.

Incepeti intotdeauna prin efort fizic progresiv, crescand, mai ales daca nu erati obisnuita nici inainte cu exercitiile. Notati elementele precum ameteala sau respiratia dificila.

In prezent, exista cursuri pentru acasa precum si profesori specializati pe activitatea fizica in timpul sarcinii si grupuri de lucru care transforma activitatea fizica in adevarate momente placute.

Odata ce pasiti in al doilea trimestru trebuie evitate miscarile care presuspun decubitul dorsal. Pe masura ce sanii si abdomenul se maresc veti evita aparatele de fittnes atat de dorite inainte de sarcina.

Este important sa evitati efortul fizic in medii stresante precum altitudinea extrema, acolo unde cantitatea de oxigen este scazuta si interfereaza cu dezvoltarea bebelusului. Daca erati un fan al scufundarilor, trebuie sa luati o pauza pentru a nu creea probleme circulatorii atat dumneavostra cat si copilului.

Caldura intensa creste riscul de supraincalzire astfel incat in lunile de vara evitati efortul in aer liber si adoptati miscarea in spatiul salilor de gimnastica. Nu amestecati relaxarea fizica cu poluarea. Orasul ofera numeroase variante in acest sens, dar stati departe de parcuri poluate, aglomerate sau arii semi-industriale.

Pe parcursul sarcinii veti fi nevoita sa renuntati la sporturile colective. Schimbarile hormonale pot induce o senzatie de flexibilitate.

Sorina Chira - Kinetoterapeut Gimnastica Prenatala, Centrul 9 luni

www.centrul-9luni.ro

Ultima modificare: 12.06.2013

Comentarii

Lasa un comentariu

Lasa un raspuns

* Nume:
* E-mail: (Nu este facut public)
   Website: (Url cu http://)
* Comentariu:

Plati online securizate prin

logo mobilepay
  • sigur.info-internet mai sigur pentru copii
  • Fairtrade logo
  • GOTS logo
  • Soilassociation logo
  • Textile Exchange standards logo